Učit se společně, růst individuálně
Registrační číslo: CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0007226
Doba realizace: 1.10.2017 - 30.9.2020
Projekt je finančně podporován Evropskou unií.
Zdůvodnění projektu:
V Kraji Vysočina jsou rezervy v procesním řízení efektivity hospodaření na úseku sociálních služeb. Konkrétně u jednotlivých poskytovatelů sociálních služeb je rozdílná úroveň strategického plánování, supervize jako nástroj standardní podpory v sociálních službách, prostor pro zavedení nových modelů a metod soc. péče.
Hrozbu spatřuje Kraj Vysočina v neplnění standardů kvality sociálních služeb ze strany poskytovatelů sociálních služeb, která může být důsledkem nekvalitního manažerského řízení a odchodu kvalitních pracovníků. Neustále se také zvyšuje tlak ze strany státu na zvyšování kvalifikace pracovníků v sociálních službách.
Cíle projektu:
Cílem projektu je vytvoření standardu strategického plánování příspěvkových organizací a následné podpory rozvoje lidských zdrojů v oblasti sociálních služeb v Kraji Vysočina. Konkrétně vznik metodiky strategického plánování a řízení a její implementace v 5 příspěvkových organizacích Kraje Vysočina s cílem vytvořit 5 konkrétních strategických plánů včetně navržení/zavedení opatření z nich plynoucí s dopadem na zefektivnění a zkvalitnění poskytovaných sociálních služeb do konce roku 2020. Projekt je koncipován jako pilotní, z čehož vyplývá zapojení pouze 5ti vybraných organizací.
Dalšími strategickými cíli, které bezprostředně navazují na strategické plánování, je zavedení supervize jako standardního nástroje dlouhodobé podpory všech pracovníků přímé péče, pomocných provozů i managementu a zároveň ověření zavedení nových metod (modelů péče), jako součást běžné péče o klienta v jednotlivých organizacích.
Cílové skupiny:
Zaměstnanci Krajského úřadu Kraje Vysočina, jako zástupci zřizovatele, kteří jsou odborníky v oblasti sociální a strategického řízení
Zaměstnanci příspěvkových organizací Kraje Vysočina, jako zástupci poskytovatelů sociálních služeb (management organizací, zaměstnanci sociálních služeb pobytové péče, sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách).
Aktivity projektu:
Projekt je zaměřen na důležité oblasti života organizace, které jsou rozčleněny do celkem čtyř vybraných oblastí podpory - klíčových aktivit směřující k naplnění cílů projektu, a to k růstu firemní kultury, k efektivnímu plánování a řízení poskytovatelů sociálních služeb a jejich profesionalizaci, ke zvyšování kvality poskytovaných služeb a v neposlední řadě k podpoře pracovníků organizací. Jak již odráží samotný název "Učit se společně, růst individuálně", projekt zahrnuje jak společné aktivity, u nichž se předpokládá synergický efekt v podobě vzájemné výměny a sdílení zkušeností, tak individuální aktivity pro jednotlivé organizace. Závěrečnou klíčovou aktivitou bude závěrečná konference zaměřená na prezentaci výstupů projektu a příklady dobré praxe.
KA 1 Strategické plánování organizace
KA 2 Podpora pracovníků formou supervize
KA 3 Zavádění nových přístupů v péči o klienta
KA 4 Závěrečná konference projektu
Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu
Cesta: Titulní stránka > Rodinný a sociální portál > Sociální dávky
web & design WEBHOUSE®, redakční systém vismo® | Přihlásit se | PC verze