Vzděláváme mladé lidi k jejich vlastnímu užitku?
Smysl a rozsah osobnostního rozvoje mladých lidí a jejich odborného růstu v průběhu středoškolského vzdělávání. Co má pro žáky význam? Jaký je vztah vzdělávání k profesnímu rozvoji žáka?
Zamyšlení účastníků nad rozsahem profesních či obecně odborných znalostí předkládaných žákům, jejich schopnosti je dále využívat; porovnání s použitelností obecných kompetencí
pochopení textu, vysvětlení situace, řešení problému – analýza možností a rozhodování, schopnost pochopit a učit se nové věci, používat počítač a flexibilně využívat nové aplikace
Co je důležitější pro životní a profesní uplatnění absolventů? Odborné znalosti (odborné předměty SOŠ, SOU, vědní předměty na G a lyceích) nebo obecné schopnosti? Je hlavní smyslem předmětů (vyučujícího) předat odborné poznatky nebo rozvíjet kompetence?
Jaké jsou z hlediska budoucího profesního uplatnění výhody a nevýhody
- konkrétních odborných nebo obecně odborných poznatků a dovedností
- obecných kompetencí (znalostí a dovedností)
Koresponduje způsob vzdělávání s formami vzdělávání a osobního profesního rozvoje v dospělosti? Je potřebné sledovat trendy v komunikačních a vzdělávacích technologiích a vhodně je využívat při výuce?
Musí všichni žáci vědět všechno nebo je důležitější naučit je si vybírat a uvažovat v souvislosti s dalším uplatněním? Je důležité, aby žáci vnímali, že jejich školní vzdělávání je pro ně užitečné? Co dělá škola proto, aby tomu tak bylo – jak tomu přizpůsobuje svůj vzdělávací program? Je to vůbec vhodné? Nemá zůstat škola tradičním konzervativním prostředím a nositelem hodnot?
Docházejí do středních škol nevychovatelní a nevzdělavatelní žáci? Kolik jich je? Jsou ve školách učitelé, kteří jsou ochotni měnit své zažité pedagogické stereotypy s ohledem na měnící se společnost? Kolik jich je?
Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu
Cesta: Titulní stránka
web & design WEBHOUSE®, redakční systém vismo® | Přihlásit se | PC verze